måndag 10 mars 2014

Vårkänslor

Våren är här! Vilken lycka. Jag älskar den här tiden på året. Det är så mycket förväntan i luften, så mycket bubblande lycka under huden. Det är som om jag upplever våren på nytt varje år. Jag vill stanna tiden och bara vara i detta. Som ett litet barn som inte vill bli vuxen. Så snart allt slagit ut är det så fort över... 

Om två dagar åker familjen på semester till Gran Canaria. En semester som vi egentligen inte har råd men men vad sjutton. Vi behöver verkligen ett avbrott från vardagen just nu. Sedan om vi hade behövt åka över halva jordklotet för det, ja, det är en helt annan fråga (verkligen inte oviktig). Jag kan säga att mina tankar på miljömedvetenhet hade inte slagit ut i blom när resan bokades. 

Det har varit för mycket en tid, mycket på det sättet som jag inte vill att livet ska vara. Jag har för mycket som far i mitt huvud, så mycket krav och viljor som brottas. Jag vill ha något annat, något nytt, utveckling. Då blir det lätt för mycket på alla plan. Jag måste välja och jag måste fokusera. Jag har också två små barn som behöver mig, och det ger mig dåligt samvete just nu. En vecka hemifrån blir toppen. In/ut-redovisning får vänta tills vi kommer hem. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar