fredag 4 april 2014

I'm back!

Det blev visst en bloggpaus. Det var inte meningen, det bara blev så. Jag åkte utomlands en vecka, distansen gav mig tusen funderingar över mitt liv och jag har inte vetat i vilken ände jag ska börja. Jag ser bloggandet som något snabbt och spontant, och ibland är man inte snabb och spontan. Ibland känner jag ut i varje fingerspets hur komplicerat livet är, och det är svårt att sammanfatta tankarna på ett rättvist sätt. Livet är i sig INTE enkelt. Dock är det ju just enkelhet jag söker... Kanske för att enkelhet i det yttre ger mig mer kraft till att förstå Livet, som i sig är komplext, och ska vara.

Det slog mig under min semester är att jag sällan är nöjd. Med någonting. Det finns alltid saker jag borde förbättra. Jag är inget kontrollfreak, ingen perfektionist, men jag är sällan nöjd. Vad är mer enkelhet egentligen? Än att vara nöjd med det man har och den man är?

Ja, utan att blir för privat (jag vet inte hur privat jag har lust att vara), jag har en del att jobba på. Men nu är jag tillbaka. Med en hel del positivt att bygga vidare på. Trädgården den vaknar mer och mer för varje dag. I morgon börjar vi att sätta upp växthuset! Tomatplantorna växer, gurkplantorna också. Jag har också satt kapkrusbär, squash och så lite Blomman för dagen. I morgon ska potatisarna läggas att förgro. Jag äter mer grönsaker än jag gjort på länge. Och dessutom! Jag har börjat cykla till jobbet! En vecka bara, men ändå. 2 mil tur och retur. Jag får min vardagsmotion, och jag har faktiskt tänkt att skippa gymkort bara därför (en sak mindre att fundera på i vardagen!). Mer odlaruppdateringar kommer, och cykeltankar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar