måndag 3 februari 2014

Avd: Kill your darlings

Den här kavajen köpte jag för 10 år sedan och den är fortfarande oanvänd. Jag undrar verkligen varför jag har sparat den i alla år. Kanske för att den var ganska dyr? Kanske för att en modeintresserad vän propsade på och verkligen tyckte att jag skulle bli skitsnygg i den? Kanske för att det är den första och enda kavaj jag någonsin ägt, och just när jag köpte den hade jag någon idé om att jag skulle bli mer välklädd. Mer kavaj och mindre noppiga koftor (påhejad av min kompis). En idé som hängde i ett par år, fast bara just som idé. 

För ja, nu blev det så att jag fortsatte med koftor. Kavajen blev aldrig använd. Och i dag är jag ganska nöjd med min koft-stil. Detta är kanske mitt sämsta köp någonsin. Denna kavaj är inte jag och har aldrig varit. Och ändå har den hängt kvar som den eviga påminnelsen om mitt felköp. MEN NU. Nu ryker den till stadsmissionen.

Lärdom: Lyssna på dig själv istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar