lördag 15 februari 2014

Ett steg fram och två steg bak

Det har varit lite tungt ett tag. Det är flera olika saker som har tyngt mig och jag har varit ledsen och frustrerad. Jag har känt att det har varit svårt att fokusera på förändring när livet i sig gungar lite mer än vanligt. Att tänka eko och hållbarhet har känts längre bort. Jag har inte heller kommit så långt i min förändring att det känns självklart och där enkelhet är en naturlig ledstjärna i mitt liv.

Det är ju det där med att ta sig framåt när man trillat tillbaka lite. Det är då det är så lätt att ge upp, tänka whatever, jag orkar inte, jag fortsätter som vanligt, vem bryr sig, varför ska jag? Det känns plötsligt besvärligt, påtvingat. Som om någon har talat om för mig att jag ska starta den här bloggen när jag själv inte vill.

Jag har känt ett behov av att unna mig lite extra och det har gjort mig ledsen att jag inte kan göra det. Och eftersom jag inte har kommit så långt i min förändring har jag inte haft några alternativ mer än att köpa mig något eller att äta något onyttigt. Vad simpel jag låter. Det är jag inte. Men vi har alla våra kamper och resor vi befinner oss på. Jag har inte freakat ur och shoppat loss. Men jag har velat. Och tanken har gjort mig ledsen.

Nu är det lite, lite bättre. Så resan fortsätter, med lite krokigare svängar. Precis som livet är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar