tisdag 18 februari 2014

Drickbara nyttigheter

Med en treåring och en sexåring i familjen äts det en hel del köttfärs, falukorv och torskblock. När middagsmaten står på bordet efter diverse stök och stoj kommer man på... just det, sallad! Vad händer, jo vi slänger dit lite tomat, möjligen gurka och sallad, kanske lite morotstavar. Samtidigt som jag egentligen ÄLSKAR frukt, grönsaker och vegetarisk mat (i ett annat liv äter jag bara vegetarisk mat av ekologiska råvaror, det är min drömbild...). Jag försöker äta en frukt till mellanmål men jag är dessutom en kaffejunkie och viger oftast fikapausen till kaffe med mjölk istället. Frukt och grönsaker är ett av mina ständigt dåliga samveten.

Och dåliga samveten, de ska i enkelhetens namn bort. En och en, i lagom takt. Så nu. Nu har jag upptäckt gröna smooties! Vilket perfekt sätt att få i sig massor med nyttigheter! Hälften, frukt, hälften gröna blad och så vatten. Supergott och supernyttigt!

2 kommentarer:

  1. Är så hos oss också, men vi är bara två vuxna.. Men igår fick jag tummen ur och gjorde en jättegod och nyttig smoothie! Här finns receptet om du är sugen: anniesenkla.se
    Bra tips med hälften grönt, hälften frukt och sen fylla på med vatten! Mannen är mjölkallergiker, så då är det bara ett plus om det inte är mejeriprodukter i. /Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, en kommentar, vilken lycka!! :) Jag har tänkt att det inget gör om ingen någonsin läser mig... men visst måste jag erkänna att du gjorde min dag. ;)

      Ska kolla in din blogg!

      Radera