torsdag 27 februari 2014

Förändra hemma på enklast vis

Jag har ett dilemma. Jag vill verkligen göra om i sovrummet. Det är något med färgerna som jag inte trivs i, det är mörka färger och glansiga, billiga tyger. En stil jag hade för många år sedan och som jag inte trivs i idag. Så vad gör man? Accepterar läget, jag gillar det inte, men det funkar, det måste inte göras, jag får leva med det? Gör om, med nya, billiga tyger, eftersom jag inte har råd med exklusiva material? Sparar till exklusiva material (vet inte hur min otåliga själ ska klara det dock)? Gör om, fast med begagnat, the retro-way? Funderar över sista alternativet. Eller kanske en kombo. Något second-hand, något tyg som jag verkligen gillar som får kosta lite mer.

Det är viktigt för mig att trivas hemma. Det är viktigt att jag känner mig hemma, "det här är jag". Men många, många gånger tidigare har jag sprungit iväg till närmsta billiga butik, läs IKEA, Rusta eller liknande, och handlat så fort impulsen säger mig: "Jag vill göra om". Jag tänker inte göra det nu. Jag tänker fundera och hitta ett nyare, medvetet och hållbart alternativ. I´m moving on...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar