söndag 12 januari 2014

Bäst på att vara sämst

Jag börjar mer och mer inse att en av nycklarna till ett enklare liv är att inte jämföra sig med andra. Kanske är det både den viktigaste och den svåraste nyckeln av dem alla.

Jag har känt mig lite hängig ett par dagar. Jag läser andra bloggar, inspirerande människor som verkligen gjort stora livsförändringar. Jag känner mig som en liten fis här ute i förorten med små drömmar som inte är tillräckligt stora, tillräckligt iögonfallande och imponerande. Jag köper fröer inför kommande odlingssäsong. Satsar på ännu mer i år och känner mig pirrig i hela kroppen när jag tänker på hur jag ska utöka och vilka nya grönsaker jag hoppas få fram. Så träffar jag en väldigt trädgårdsintresserad väninna som planerar ÄNNU mer. Och ännu svårarare. Se där, då är jag fisen i förorten igen. Inte tillräckligt avancerad för att vara en "riktig" odlingsmänniska.

Suck. Ja, jag hör ju själv hur det låter. Men det är svårt. Särskilt om man är en person som alltid haft lite för lätt för att se hur bra andra är, och inte varit lika bra på att boosta sig själv.

Kanske är detta min största utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar