måndag 6 januari 2014

Köp-fail

Jamen självklart. Upptäckte i går att N hade för små byxor. Han har legat mellan stl  92 och 98 ett tag och jag har anat att det snart är dags att börja byta ut hans garderob.Vad gjorde jag? Jo, slängde mig på tradera och hade inom en timme budat in ett par nya jeans till honom i nya storleken.

Idag kollade jag av en slump igenom E:s gamla avlagda kläder. Vad hittar jag där? Jo, fyra par byxor i stl 98 som nu efter att jag provat dem passar alldeles utmärkt på lillebror.

Okej, det handlar om 50 spänn, men det är grejen. Köpa nytt (eller begagnat) är så lätt, jag (och jag tror även de flesta av oss) går instinktivt mot den lösningen. Det ska gå snabbt och vi har inte tid eller energi att tänka över om det finns en annan, mer hållbar lösning. Nästa gång jag tycker att det är något "vi bara måste ha" ska jag pausa och öva mig på eftertänksamhet. N och E kommer inte att gå under av att vänta någon extra vecka på nya kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar