torsdag 30 januari 2014

Lugnet börjar lägga sig

Tro det eller ej, men jag börjar vänja mig vid att inte shoppa. Iallafall känns det just nu överkomligt, jag tänker inte så mycket på det längre. Går inte i affärer, kollar inte upp varor i olika webbutiker eller hänger på Tradera. Visst tänker jag ofta på saker jag vill ha, men inte på samma hetsiga sätt. Shoppa är inte den omedelbara lösningen på alla behov som dyker upp. För hur många gånger har det inte varit så, att när jag bara låter tiden gå lite, har jag ett par gardiner i lådan som passar jättebra i just det rummet. Eller så kan jag flytta runt bland gardinerna och vips så kändes hemmet nytt igen (nu låter det som om gardiner är min favorithobby, det stämmer inte, men principen!) Jag märker att det har hänt något och det tog ungefär en månad att hamna i detta stadium. Jag kallar mig på inget sätt omvandlad, men jag har tagit ett steg åt det håll jag vill. Nu återstår två månader och sedan vidare in i nästa stadium - det konsumtionsmedvetna. Jag kan, jag vill, jag vågar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar